سبد خرید

اطلاعیه نمایندگان

دریافت خسارت

تخفیفات

آموزش

گارانتی

باشگاه مشتریان

ویدئوهای آموزش

دفتر تلفن

سوابق کارمندان

اخبار :


کد خبر :

26

منبع خبر :

روابط عمومی شر کت لاستیک دنا

تعداد بازدید :

3220

تاریخ ثبت خبر :

17 اُردیبهشت 1394

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي و نماينده اول مردم شيراز در مجلس به همراه هيات مديره كانون شوراهاي هماهنگي كار استان در بازديدي 5 ساعته از قسمت هاي مختلف كارخانه لاستيك دنا ديدن كرد و پس از آن در جلسه اي با حضور مديران مختلف و هيات مديره اين كارخانه حضور يافت و بارها از مديريت هوشمند كارخانه لاستيك دنا تقدير كرد.

در ابتدای اين جلسه دكتر ضرغام صادقي نماينده اول مردم شيراز و عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي در جمع هيات مديره كانون شوراهاي هماهنگي كار استان فارس، اعضالي هيات مديره و  مديران و مهندسان بخش هاي مختلف كارخانه لاستيك دنا ضمن تبريك ميلاد حضرت فاطمه (س) و روز ملي فناوري هسته اي بيان داشت: خوشبختانه در شرايطي در آستانه روز ملي فناوري هسته اي قرار داريم كه هيات مذاكره كننده ايراني با هدايت و حمايت رهبري گام هاي موثري برداشته و اميدوارم بتواند با شجاعت اين مذاكرات را به نتيجه برساند.

وي با بيان اين كه تحريم  ها فشار زيادي را بر اقتصاد كشور وارد كرده است  افزود: در شرايط حساس  تحريم ها و فشار سخت اقتصادي عمده شركت ها و واحدهاي توليدي از فضاي موجود تاثيرات منفي گرفتند اما خوشبختانه مديريت توانمند لاستيك دنا توانست با درايت و خود باوري به كار كارشناسي و در سايه حضور كارگران خبره از تحريم ها و فشار سخت اقتصادي اين كارخانه را با سربلندي عبور دهد.

دكتر صادقي با بيان اين كه خدا را شاكريم كه مديران توانمند و ارزشمندي همچون رئيس هيات مديره لاستيك دنا در فارس است افزود: صميمانه از كساني كه در موفقيت لاستيك دنا نقش داشتند تقدير و تشكر ويژه مي كنم. انصافاً چنين مديريت و موفقيتي در فارس مايه افتخار است و اميدوارم بتوانيم اين كار ارزشمند را به گوش مديران كشور برسانيم چرا كه چنين موفقيت هايي روزنه هاي اميد در اقتصاد را ايجاد مي كند.

***رضایت واقعی به خوبی در چهره پرسنل کارخانه دنا مشهود است

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه بايد قدردان افرادي كه در مسير رضايت مردم گام برمي دارند باشيم افزود: در طول بازديد چند ساعته ام از خط توليد لاستيك دنا در چهره كارگران رضايت به خوبي مشهود  بود و بايد هر كسي كه براي خود اتكايي در جامعه گام بر مي دارد مورد تقدير و تشكر قرار بگيرد.

وي يادآور شد: كارخانه لاستيك دنا با راه اندازي خطوط جديد به خصوص توليد لاستيك ماشين هاي راهسازي، خود اتكايي در اين بخش را ايجاد كرده و باعث شده در شرايطي كه مشكلات سخت تحريم ها اجازه خريد بسياري از كالاها  به صورت مستقيم را به ما نمي  دهد در تامين اين لاستيك ها به مشكلي برنخوريم.وي با ابراز خرسندي از اين كه توانست از نزديك با فعاليت هاي صورت گرفته در لاستيك دنا آشنا شود تصريح كرد: شرايط اقتصادي موجود و تحريم ها نه تنها باعث ركود در كارخانه لاستيك دنا شده بلكه مديريت هوشمند آن باعث شده تا فعاليت ها در اين كارخانه ارتقا يابد و اشتغال جديد ايجاد شود.

دكتر صادقي با تاكيد بر اين كه بايد قدردان تمامي افرادي باشيم كه در مسير رضايت مردم گام بر مي دارند بيان داشت: در زمان بازديد از خطوط توليد رضايت در چهره كارگران از وضعيت موجود به خوبي مشهود بود و براي من كه يك پزشك هستم ديدن نا رضايتي و يا رضايت از يك وضعيت به خوبي امكان پذير است.

وي با بيان اين كه بزرگ ترين محور اقتصاد مقاومتي تكيه بر نيروي انساني توانمند و دانش محور است ادامه داد: خوشبختانه لاستيك دنا از اين ظرفيت به خوبي برخوردار است و كارگران توانمند اين شركت توانسته اند در بحراني ترين وضعيت تحريم هاي جهاني، شگفتي آور باشند و توليدات قابل رقابت با نمونه هاي خارجي را به بازار عرضه نمايند.


***با وجود رکود در عمده واحدهای صنعتی فارس، لاستیک دنا با افزایش تولید و رونق اشغال روبرو است

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: شرايط كشور و عرصه هاي بين المللي كاملاً استثنايي و حساس است و به عرصه مبارزه عليه ايران تبديل شده است به گونه اي كه ديگر بحث  هسته اي نيست و تقابل ايده ها است، ايده اي كه تحمل سرپا ايستادن ما را ندارد و قصد  فلج كردن كشور را دارد.

دكتر صادقي اضافه كرد: اتفاقي كه در  حج عمره هم افتاد اتفاقي عادي  و معمولي نيست و همه با قصد و غرض لطمه زدن و به زانو درآوردن ايران اتفاق  مي افتد.

وي نمونه بارز اين ادعا را كاهش قيمت نفت عنوان كرد و گفت: متاسفانه عربستان به قيمت لطمه مالي به خودش و كاهش حقوق كارمندانش كاري كرد كه قيمت نفت سقوط جدي پيدا كرد و ما مجبور شديم تخمين 72 دلاري نفت در بودجه 94 را به 40 دلار كاهش دهيم.

وي با ابراز خرسندي از اين كه در چنين شرايطي شركت  هاي موفقي همچون لاستيك دنا هم و غم خود را بر چرخاندن چرخ هاي اين كارخانه گذاشته اند تصريح كرد: موفقيت لاستيك دنا از آن جهت چشمگير است كه شرايط اقتصادي، 220 بنگاه اقتصادي در فارس را تعطيل و يا با ركود فعاليت و تعديل نيرو مواجه كرد اما در همان شرايط نه تنها   از حجم فعاليت لاستيك دنا كاسته نشد بلكه بر ظرفيت توليد و همچنين اشتغالزايي آن هم اضافه شد كه بابت اين موفقيت به آقاي پرهيزگار رئيس هيات مديره كارخانه و اعضاي هيات مديره تبريك مي گويم. اقدامات موثر آن ها بر خلاف رويه هاي قبلي در اين كارخانه است و اميدوارم با همين تفكر دانش محور، قدرت اجرايي و دانش مديريتي كه بزرگ ترين سرمايه هاي كارخانه است به كار خود ادامه دهند و مطمئن باشند تا زماني كه چنين رويه اي حاكم است مورد حمايت جدي ما قرار دارند.


***بازگرداندن لاستیک دنا به مالكان اصلی آن باعث رونق اقتصادی در این کارخانه شد

دكتر صادقي كه معتقد است مديريت متوازن در تمامي عرصه هاي توليدي در اين كارخانه قابل لمس است افزود: خوشحاليم كه بازگرداندن كارخانه به مالكان اصلي آن با حمايت نمايندگان در دو سه سال قبل نتيجه داد و مديريت توانمند آن توانست وضعيت را بسيار فراتر از آن چه مورد انتظار ما بود ارتقا دهد كه البته بخش عمده اي از اين موفقيت به دليل گزارش هاي صحيحي بود كه مهندس مختاري

مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي فارس به نمايندگان و مسئولان كشور ارائه داد و موجب شد كارخانه به صاحبان اصلي آن بازگردانده شود.

وي همچنين با تقدير از حمايت رئيس هيات مديره كانون شوراهاي اسلامي كار استان فارس و عضو شوراي عالي اشتغال كشور از روند توليد در اين كارخانه بيان داشت: در حال حاضر 30 درصد بازار لاستيك در اختيار دنا است اين حجم توليد و مديريت يك كارخانه 70 هكتاري با بيش از 2100  نيروي كار كه با پرداخت به موقع حقوق همراه است كار كوچكي نيست و نمي توان از كنار آن در شرايطي  كه حتي وزارت نفت هم نتوانست به موقع حقوق را پرداخت نمايد عبور كرد كه بابت تمامي اين اقدامات به نمايندگي از مردم شيراز، از رئيس هيات مديره  و هيات مديره كارخانه لاستيك دنا تشكر مي كنم.


***همه موضوعات باید از طریق قانون پیگیری شود

نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص انتقاد برخي به عنوان سهامدار كارخانه گفت: به اين افراد توصيه مي كنم هر حرفي دارند از مسير قانوني دنبال كنند و دست به اقدامات غير قانوني نزنند. فصل الخطاب همه ما قانون است و ملزم به تمكين از قانون هستيم.

وي با بيان اين كه خودباوري رمز موفقيت اين كارخانه است افزود: وضعيت اين كارخانه جاي هيچ حرفي باقي نمي گذارد و بايد مورد حمايت جدي همه قرار گيرد.


راه اندازی خطوط جدید تولید در لاستیک دنا بعد از 16 سال

در ادامه مهندس پرهيزگار رئيس هيات مديره شركت لاستيك دنا ضمن خير مقدم به نماينده اول مردم شيراز در مجلس به صورت خلاصه به بيان فعاليت هاي اين شركت پرداخت و گفت: كارخانه دنا 70 هكتار وسعت دارد و توليد در 42 هكتار از فضاي مسقف اين كارخانه شامل خط توليد، انبار و ديگر فضاهاي جانبي انجام مي شود.

وي با بيان اين كه سال 93 سال پر فراز و فرودي براي اين كارخانه به همراه اتفاقات تلخ و شيرين بود بيان داشت: بزرگي و حلاوت اتفاق هاي شيرين در اين كارخانه باعث شد تلخي ها به سرعت فراموش شود و خوشبختانه توانست ركورد توليد در كارخانه دنا را  بشكند.

وي راه اندازي ماشين آلات اين كارخانه بعد از  16 سال را يكي از اقدامات اساسي در سال گذشته ذكر كرد و افزود: در سالي كه گذشت توانستيم ماشين آلات دو منظوره كَلندر را براي نخستين بار در آسيا راه اندازي كنيم اين ماشين آلات 16 سال پيش  يعني سال 1999 ميلادي با اخذ وام كلان و با بهره سنگين خريداري شده بود و با وجود نصب در كارخانه به دليل عدم انتقال تكنولوژي و نبود برنامه هاي نرم افزاري و نيز آماده نبودن زير ساخت ها، امكان راه اندازي آن ميسر نشده بود و در حال فرسودگي، مستهلك  شدن و نابود شدن قرار داشت اما خوشبختانه با مدنظر  قرار دادن اصل خود باوري ابتدا با تكيه بر خداوند و سپس تكيه بر هم افزايي و دانش فني پرسنل كارخانه موفق به راه اندازي  و قرار دادن آن در خط توليد شديم.


***تولید نسل جدید لاستیک در شرکت لاستیک دنا

رئيس هيات مديره شركت لاستيك دنا با بيان اين كه ارزش ماشين آلات كارخانه 800 ميليارد تومان است افزود: از اين ماشين آلات فقط با مديريت داخلي كارخانه و بدون حضور هيچ مهندس و يا شركت داخلي در خطوط توليد استفاده مي شود.

وي با بيان اين كه فاز اول خط توليد ماشين آلات OTR   توليد لاستيك  ماشين هاي راهسازي و كلندر دو منظوره در سال گذشته با حضور مقامات استاني راه اندازي شد افزود: تا قبل از راه اندازي خط توليد لاستيك هاي دو منظوره مجبور بوديم از چين، هندوستان، كره و پاكستان با قيمت بالاتر و با كيفيت بسيار پايين تر وارد و ارز زيادي را خارج نماييم كه خوشبختانه با راه اندازي ماشين آلات جديد اين مشكل بر طرف و از خروج ارز جلوگيري شد.

به گفته وي ماشين آلات راه اندازي شده به دنا امكان توليد لاستيك هاي نسل جديد را مي دهد.


***رکورد تولید در لاستیک دنا شکسته شد

مهندس پرهيزگار اضافه كرد: البته اين پروژه ها باعث نشد تا از كارهاي روزمره در كارخانه دنا غافل شويم و  از همان سال 53 كه سال راه اندازي كارخانه بود خود را مكلف به توليد انواع لاستيك بر اساس نياز بازار دانستيم و به اين تكليف همچنان در توليد انواع لاستيك هاي سواري، وانت، ماشين آلات كشاورزي، ماشين هاي غير سنگين و سنگين پايبند  هستيم و بنا به همين تكليف توليد 24 هزار تني سال 53 را كه تا قبل از سال 92 به 27-26 هزار تن رسيد در سال 92 با برنامه ريزي خود جوش پرسنل كارخانه توانستيم به 35 هزار تن و سال گذشته به 37 هزار و 600 تن محصول درجه يك و با كيفيت برسانيم كه تمامي اين اتفاقات مرهون زحمات  اعضاي شوراي اسلامي كار دانا، كارشناس و فهيم و ميثاق نا نوشته اي است كه با پرسنل كارخانه بسته ايم. وي گفت: ما هم تلاش كرده ايم قدردان زحمات پرسنل باشيم و به وظايف خود در 24 ماه گذشته عمل كرديم و نگذاشتيم پرداخت حقوق به روز دوم و يا سوم ماه كشيده شود. در اين راستا در روز اول هر ماه اضافه كاري، حقوق، بيمه و ماليات محاسبه و راس ساعت حقوق همكارانمان را به حسابشان واريز كرديم و علاوه بر آن خداوند توفيق داد در 17 نوبت پاداش نقدي و غير نقدي به همكاران بدهيم كه البته رقم پاداش ها به طور  ميانگين بين 150 هزار تومان تا 200 هزار تومان بود.

***همکاری پرسنل کارخانه در افزایش بهره وری، بهترین موفقیت است

رئيس هيات مديره شركت لاستيك دنا ادامه  داد: همچنين موفق شديم در نيمه اول سال قبل مجوز تاسيس دانشكده علمي و كاربردي لاستيك دنا را دريافت و در دو نيم سال متوالي به جذب دانشجو اعم از پرسنل و افراد خارج از شركت اقدام نماييم.

پرهيزگار تاكيد كرد: خوشبختانه در سايه وفاق و همدلي  همكارانمان، كسي به دنبال صرف انرژي و وقت براي خنثي كردن زحمات كشيده شده در كارخانه نيست و زحمات همكارانمان در كاهش ضايعات و افزايش توليد براي من بسيار ارزشمند تر از راه اندازي خط توليد جديد و يا دانشكده در كارخانه است و براي تمام همكاري ها از پرسنل كارخانه تقدير ويژه مي كنم.رئيس هيات مديره شركت لاستيك دنا در پايان صحبت هايش  در پاسخ به سؤال «خبرجنوب» مبني بر وضعيت سهامداران كارخانه گفت: در پي شكايت تني چند از سهامداران بازپرس پرونده دستور رسيدگي كارشناسي داد كه اين كار در سه نوبت انجام شد و ما هم نهايت همكاري را داشتيم.وي با تاكيد بر اين كه

فصل الخطاب همه قانون است افزود: همگي منتظر راي دادگاه هستيم و هر تصميمي كه گرفته شود براي ما الزام آور مي باشد.

***خرید سهام لاستيک دنا از سهامداران به دو برابر ارزش بورسی آن

مهندس پرهيزگار با اشاره به طرح ابتكارانه مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي فارس براي حل مشكل سهامداران گفت: در حال حاضر كمتر از 3 ميليارد تومان از سهام اين كارخانه در دست سهامداران است و عمده آن با نرخ خوبي از سهامداران خريداري شده است.

وي گفت: با وجودي كه نرخ  هر سهم در بازار بورس 240 تومان بود ما حاضر شديم هر سهم را به بيش از 2 برابر قيمت يعني 500 تومان از سهامداران بخريم و همچنان نيز حاضر به خريد اين سهام در صورت توافق سهامداران هستيم.

***بازديد هاي مستمر باعث قرارگرفتن نمايندگان مردم و مسئولان در تمامي امور كارخانه مي شود

در بخشي از این جلسه مهندس غلامحسین شعرا معاون امور مالی شرکت لاستیک دنا و عضو هیات مدیره

این شرکت ضمن تقدیر از دکتر صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس برای حضور در این کارخانه اظهار امیدواری کرد دیدارها و بازدید های اینچنینی به صورت مستمر انجام شود تا نمایندگان مردم در جریان تمامی امور مربوطه قرار گیرند.

وی با تقدیر از مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس برای کمک به رونق تولید در این کارخانه گفت: احیای مجدد لاستیک دنا و رونق تولید در آن مرهون زحمات بی بدیل آقای مختاری است و امیدوارم بتوانیم بیش از پیش از حمایتها و راهنمایی های ایشان بهره مند شویم.

***مدیریت لاستیک دنا باید الگویی در صنعت کشور باشد

همچنين مهرزاد مؤيدي رئيس كانون شوراهاي اسلامي كار استان فارس و عضو شوراي عالي اشتغال كشور با بيان اين كه در فارس عده اي مخل اقتصاد و توليد هستند افزود: وظيفه همه بايد حمايت از توليد باشد چرا كه منفعت كارگر و كارفرما در توليد مي باشد.

وي با بيان  اين كه اگر مديريت هوشمند بر كارخانجات حاكم باشد نيازي به افتادن به دنبال مسائل حاشيه اي نيست افزود: افرادي همچون رئيس هيات مديره كارخانه لاستيك دنا بايد در كشور به الگوي مديريتي  تبديل شوند. اين كارخانه تا سه سال پيش مشكلات زيادي داشت، انبارها خالي از مواد اوليه بودند و كارگران حقوق و مزايايي دريافت نمي كردند

اين در حالي است كه هم اكنون با بازگشت كارخانه به مالكان اصلي آن علي رغم تحريم ها انبارها پر از مواد اوليه است و كارگران  به موقع حقوق، مزايا و پاداش خود را دريافت مي كنند و فضاي همكاري متقابل در اين كارخانه وجود دارد.

وي با تقدير از همكاري صميمانه شوراي اسلامي كارخانه دنا با مديريت كارخانه بيان داشت: اميدوارم كارخانجات فارس به موفقيتي همچون كارخانه لاستيك دنا برسند و با رونق توليد بتوانند منافع اقتصادي فارس را  محقق سازند.عضو شوراي عالي اشتغال كشور با تاكيد بر اين كه هيات مديره كارخانه دنا  تا زماني كه توليد را در رأس امور خود قرار دهند مورد حمايت جامعه كارگري خواهند بود افزود: رئيس هيات مديره كارخانه لاستيك دنا مايه افتخار فارس است و اميداريم ايشان به الگويي براي استفاده از تمامي ظرفيت ها در راه توليد تبديل شوند.

***هیات اجرایی 5 سال در کارخانه دنا فرصت سوزی کرد

همچنين   كياني رئيس شوراي اسلامي كار لاستيك دنا نيز با انتقاد از بي كفايتي و بي لياقتي عده اي كه در گذشته موجب ايجاد جو بي اعتمادي در كارخانه شده بودند افزود: متاسفانه اين كارخانه 5 سال زير نظر دولت رفت و در اين 5 سال صدمه زيادي به كارگران و روند توليد در اين كارخانه زده شد و حتي حق و حقوق  كارگر را ندادند اين در  حالي بود كه ما فكر مي كرديم با رفتن كارخانه زير نظر دولت وضعيت كارخانه بهتر مي شود اما در كمال تأسف وضعيت بسيار بدتر شد.

وي گفت: در آن دوران برخي سالن هاي توليد بلا استفاده رها شدند و به لانه كبوتر تبديل گرديدند و عده اي فقط سودهاي كلاني را بردند و خوردند و  كسي حق حرف زدن نداشت اما خوشبختانه با بازگرداندن كارخانه به صاحب اصلي آن هم خطوط توليدي جديد  راه اندازي شد و هم توليد رونق پيدا كرد و هم دغدغه معيشتي پرسنل

بر طرف شد.  به گفته كياني در حال حاضر رضايتمندي پرسنل  100 درصدي است و كارخانه به سمتي مي رود كه هم كارگر و كارفرما راضي است و هم خيال سهامداران در حال آسوده شدن است.

رئيس شوراي اسلامي كار لاستيك دنا از نماينده اول مردم شيراز در مجلس درخواست كرد حمايت از توليد داخلي و جلوگيري از واردات بي رويه كالا را در دستور كار جدي مجلس قرار دهد.

کلیه حقوق این سایت متعلق به لاستیک دنا می باشد | طراحی سایت بتا نت